Calamiteiten aan de Achterweg (05-09-2016)

Maandag 5 september 2106 hadden we een mooie oefening van de EHBO in samenwerking met de Brandweer.

We mochten gebruik maken van het bedrijfsterrein van Van Zandwijk aan de Achterweg te Herwijnen. Er werden verschillende scenario's negebootst die in werkelheid ook zouden kunnen gebreuren. Er was zelfs een ambulance bij die op dat moment beschikbaar was om mee te oefenen.

Al met al een mooie oefening, waarin Brandweeren EHBO hun kwaliteiten konden laten zien.

klik hier voor de foto's

Lotusslachtoffers

Sinds 2014 is de EHBO Verening Herwijnen 2 gediplomeerde Lotusslachtoffers rijker. Eind vorig jaar zijn Reina en Carla geslaagd voor hun "Lotus-examen". Als vereniging hebben wij hier veel voordelen van omdat het inhuren van Lotusslachtoffers een kostbare zaak is.

De zogenoemde Lotusslachtoffers worden ingezet bij cursussen en examens van hulpverleners en bij EHBO- en rampenoefeningen. Hierbij acteren zij alsof hun echt een ongeval of ziekte is overkomen. Grime en nagespeeld gedrag zorgen voor een zo realistisch mogelijke oefensituatie.

Carrousel Oefenavonden 5 februari 2015

klik hier voor de foto's

Grote oefening bij ATG - Vuren

Klik hier voor de foto's

Jeugd-examen EHBO Herwijnen

Woensdag 21 mei 2014 wordt op de christelijk basisschool Herwijnen, “School met de Bijbel” het EHBO-examen jeugd A afgenomen van de leerlingen van groep 8.

Het bestuur wenst de leerlingen, de leerkrachten en EHBO-ers (vrijwilligers) veel succes met de voorbereidingen.

Ledenvergadering 6 maart 2014

Traditiegewijs zijn tijdens de jaarlijkse ledenvergadering de jubilarissen van onze vereniging in het zonnetje gezet.

Frank Meijer (rechts) 25 jaar lid van onze vereniging, krijgt uit handen van voorzitter Rob van Santen het bijbehorende kleinood en een bos bloemen.

Ook kaderinstructrice Iloka de Waal is in het zonnetje gezet. De afgelopen 12,5 jaar heeft zij met tomeloze energie de cursussen voor onze vereniging verzorgt.

Prijs bij een valse bingo !?
Dit overkwam Ilonka de Waal. Tot haar verbazing mocht ze een speciale 12,5 jaar EHBO Herwijnen taart in ontvangst nemen gedecoreerde met marsepeinen pleisters en een heuse "Lotus vinger".

Maakster van de taart, onze "iedereen bakt" penningmeester Esther Wigmans, heeft naast verzorgende EHBO handen ook uitstekende bakvaardigheden in de vingers.

Laatste update : Sunday, 20 November, 2016